Landsväg (LV)

Tanken är att alla skall kunna vara med, och vi kommer att dela upp oss i lite olika grupper fartmässigt.

Ingen kommer att bli lämnad efter vägen, och viktigast är att man hamnar i rätt grupp så att man har någon nytta av träningen tillsammans. Tips och information som kan underlätta cyklingen kommer också ges vid olika tillfällen.

Man behöver inte vara medlem i CK Örnen för att vara med, men när du är medlem så så är du olycksfallsförsäkrad när du åker till och från våra event samt under själva passet plus att du får rabatt på cykelprylar.
Medlemmar får också vara med i vår facebookgrupp CK Örnen Medlemsforum där man kan ta del av eller själv föreslå egna spontanpass.
Om du vill börja tävla så krävs det att du är medlem för att skaffa tävlingslicens.

Kraven vi har på er som vill vara med på dessa träningar är enkla:

Hjälm är lika självklart som det är ett krav.

Lämplig cykel är racer, alt hybrid cykel. Av erfarenhet så vet vi att dessa cyklar (smala däck) är lättast att hålla ett jämnt tempo med.

Cykelklubben för alla cyklister i Örnsköldsvik